poniedziałek, 13 października 2014

Postój pod zburzoną kamienicą


Zdjęcie z portalu Fotopolska: LINK, zastanawiało mnie już od dłuższego czasu, ale moje dotychczasowe wysiłki nie przynosiły żadnych rezultatów. Początkowo wydawało mi się, że to rejon ul. Grójeckiej - z taką trochę miejską, trochę podmiejską zabudową, ale po sprawdzeniu całego odcinka, dom po domu, musiałem się z tego pomysłu wycofać. Chwilami zastanawiałem się, czy to w ogóle jest Warszawa, ale widoczny fragment latarni ulicznej przy lewym skraju zdjęcia, sugerował, że jednak tak. I pewnie jeszcze długo bym szukał właściwego rozwiązania, gdyby to ono samo mnie nie znalazło. Powyższe zdjęcie, wraz z całą serią dodatkowych, wykonanych w tym samym czasie pojawiło się pewnego dnia na portalu aukcyjnym Ebay.de. Problem polegał na tym, że sprzedający pomieszał kilkanaście różnych zdjęć, pochodzących z różnych miejsc i okresów. W odnalezieniu właściwych pomogły zimowe warunki widoczne na zagadkowym zdjęciu z Fotopolski. Moją uwagę wśród tej puli, zwróciła przede wszystkim fotografia z ciężarówkami, jadącymi długą, szeroką i prostą ulicą: LINK, gdzie dostrzegłem tę samą, zniszczoną kamienicę w tle. Gotowe rozwiązanie od razu przyszło mi do głowy - to przecież ulica Leszno, nieopodal Kercelaka. Zniszczona kamienica nosiła numer 112. Zaglądam jeszcze dla pewności na stronę warszawa1939.pl: LINK i wszystko staje się jasne.

(P)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz