piątek, 29 listopada 2013

Znak drogowy do identyfikacji


Przeglądając zdjęcia publikowane przez Narodowe Archiwum Cyfrowe, natrafiłem na fotografię autorstwa Grażyny Rutowskiej  podpisaną: "Migawki z Ochoty. Niezidentyfikowane podwórko. Widoczne zaparkowane samochody Polski Fiat 125p oraz Warszawa". Postanowiłem ustalić miejsce, w którym zrobiła je pani Grażyna, której zdjęcia bardzo lubię! Widoczne podwórko jest pozornie bardzo trudne do zidentyfikowania - nie ma tu nic, co by je wyróżniało z tysiąca innych takich samych podwórek w mieście. W tej sytuacji należałp sobie nieco pomóc w poszukiwaniach. Narodowe Archiwum Cyfrowe często publikuje fotografie seriami - przejrzałem sąsiednie zdjęcia i znalazłem szerszy kadr ze znakiem drogowym na pierwszym planie: LINK.To niewątpliwie to samo miejsce, ale tu mamy parę szczegółów więcej. Tyły budynków od razu wydały mi się znajome, ale zdecydowałem się zacząć od widocznego na pierwszym planie znaku i tajemniczego "osiedla NSBM", którego mieszkańców ten zakaz wjazdu nie dotyczy. Po chwili googlowania, okazało się, że za tym skrótem kryje się Nauczycielska Spółdzielnia Budowlano-Mieszkaniowa: LINK. Dalsze poszukiwania podwórka były już formalnością. Na zdjęciu Rutowskiej widzimy tyły domu przy ul. Oleandrów 8 od strony ul. Polnej: LINK.

Na deser dzisiejszy widok tego samego parkingu. Okazuje się, że zrobienie zdjęcia w dobie zagrodzonych osiedli nie jest wcale sprawą łatwą, tym większe podziękowania dla Piotrka, który mimo wszystko przeprowadził wizję lokalną na miejscu. Pewnego wrześniowego popołudnia (2013) wybrał się na ul. Oleandrów i przedostawszy się na parking, wykonał jego dokumentację fotograficzną wraz z charakterystycznym załomem budynku:


Jak widzimy niewiele się tu zmieniło. Porosły wszędzie bujne drzewa, a samochody stoją pod oknami jak stały. Tylko Polskiego Fiata 125p już nigdzie nie uświadczysz.

(K)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz