piątek, 22 lutego 2013

Pawiak pomścimy!


Zdjęcie bardzo znane i wielokrotnie wykorzystywane w różnych publikacjach. Od pewnego czasu zaprzątało moją uwagę, bo zastanawiałem się co to za płot, co to za skwer, co to za miejsce. Kilka razy sprawdzałem wyrywkowo różne lokalizacje, ale dopiero kiedy rzeczywiście "przysiadłem" i poświęciłem trochę więcej uwagi temu zdjęciu, odkryłem tajemnicę miejsca, w którym je wykonano.

Okazało się, że to parkan "Ogródka przy BGK" w Al. Jerozolimskich, jak przedwojenni warszawiacy nazywali to miejsce, w ujęciu od strony ul. Brackiej. Ujęcie w kierunku północnym, w tle w lewym górnym rogu widać fragment elewacji kamienicy Al. Jerozolimskie 4: LINK

Ostateczne potwierdzenie znalazłem na stronie Fototeki MPW, gdzie na jednym ze zdjęć widać wylot ul. Brackiej w Aleje. Po lewej widzimy ogrodzenie, płot i zawieszoną tablicę: LINK

(P)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz