niedziela, 17 lutego 2013

Carski patrol


Zdjęcie znalezione przeze mnie na portalu e-bay. Według sprzedającego zrobiono je w roku 1908. Długo się zastanawiałem i analizowałem różne inne dostępne obrazki, aż w końcu z pomocą książki telefonicznej (widzimy tu szyld z nazwiskiem Pitkowicz) udało mi się ustalić, że zdjęcie wykonano na ulicy Twardej pod kamienicą nr 10. Potwierdzenie swojej hipotezy znalazłem zdjęciu zrobionym w okresie 1939-1940:


Jest to ujęcie wykonane spod kamienicy Twarda 8 (nadbudowanej o dwa piętra) w kierunku zachodnim. Drugi budynek od prawej to właśnie Twarda 10. Zabudowa ulicy Twardej na tym odcinku została zniszczona podczas oblężenia Warszawy we wrześniu 1939 i rozebrana w okresie okupacji.

(P)


1 komentarz:

  1. Super, chciałam porównać ze zdjęciem 1939-1940 (link się nie otworzył dla mnie). Widzę że na tej wysokości początkowej numeracji była niska zabudowa. Mnie interesują wszystkie zdjęcia jak najbliżej Twardej 24.

    OdpowiedzUsuń