piątek, 19 września 2014

Karmienie gołębi


Powyższe zdjęcie pochodzące z prywatnego archiwum, otrzymaliśmy kilka dni temu z prośbą o identyfikację miejsca. Wiadomo było tylko, że wykonano je w Warszawie w maju 1951 roku. Kiedy spojrzałem na nie po raz pierwszy, doznałem wrażenia, że miejsce to jest mi doskonale znane, ale próba wymyślenie rozwiązania na szybko, nie przyniosła rezultatu. Coś mi tu nie pasowało i przeszkadzało. Ale drugie podejście, podczas którego zastosowałem prosty trik, polegający na przysłonięciu kartką połowy zdjęcia, przyniosło rozwiązanie tej prostej w sumie zagadki. Widoczne po prawej stronie drzewo i płotek, oraz przebieg jezdni nieco odbiegają od zakodowanego w mojej pamięci, współczesnego widoku tego miejsca. Zdjęcie bowiem wykonano na ul. Oboźnej na wysokości wylotu ul. Karasia w kierunku Krakowskiego Przedmieścia. Przecież po lewej stronie zdjęcia widzimy narożnik kamienicy wybudowanej w latach 1912-1913 dla Teofila Zbyszyńskiego: LINK.Obecnie miejsce to wygląda następująco: LINK.


(P)

2 komentarze:

  1. Jedno z nielicznych na tym blogu, które rozpoznałem bez czytania opisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Ucieszyłem się z tego zdjęcia. Mieszkam na Oboźnej 11 i szukam zdjęć tego budynku przed i powojennych. Czy jest kontakt z autorem zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń