czwartek, 21 lutego 2013

Zawsze chciałem zobaczyć ten narożnik



Zdjęcie wyszperałem w przepastnych zasobach Internetu. Przy okazji wszystkim zainteresowanym przeszłością Warszawy i nie tylko, polecam stronę History Holocaust Archive, jest tu sporo ciekawych zdjęć, szkoda tylko, że zupełnie nieopisanych: LINK. Budynek na zdjęciu powyżej to kamienica Posnera - ul. Nalewki 29, róg Gęsia 1. Jest o tyle ciekawe, że widać na nim fragment narożnika z ozdobnymi kolumnami przy balkonie na pierwszym piętrze. Do tej pory nigdy takiego ujęcie nie widziałem, mam jednak nadzieję, że znajdzie się kiedyś fotografia, która będzie ukazywać stan przedwojenny. Szukając w sieci zdjęć do porównania, znalazłem tylko kolejne okupacyjne zdjęcie, zrobione w nieco innej perspektywie, z wylotem ul. Gęsiej: LINK.

(P)


PS. W jakiś czas później na portalu ebay.de pojawiło się jeszcze dwa zdjęcia tego zniszczonego narożnika, wykonane w bliskim planie: LINK1 i z perspektywą ul. Gęsiej: LINK2.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz