piątek, 22 lutego 2013

Rozstrzelana kamienica


Takie zdjęcie znalazłem pewnego dnia na serwisie aukcyjnym delcampe.net. Wyglądało znajomo, więc przejrzałem kilka książek i odnalazłem je również w Latach okupacji, Stanisława Kopfa, Warszawa, PAX, 1989, s. 79. W publikacji tej opisane było jako "ul. Chłodna". Przejrzałem budynki na Chłodnej i w okolicy, ale żaden nie pasował do tego ze zdjęcia. No i zrobiła się kolejna zagadka do rozwikłania. Z zagadkami jest tak, że jak się człowiek z jedną upora, to zaraz szuka następnej. To rodzaj uzależnienia, identyfikacja zdjęć wciąga bardziej niż najmocniejszy narkotyk. Po znalezieniu rozwiązania, człowiek jest przez chwilę na haju, a potem szuka kolejnych zagadek. No ale wróćmy do tematu. Ten okazały gzyms widoczny nad pierwszym piętrem nie dawał mi spokoju - gdzieś go już wcześniej widziałem, tylko pytanie - gdzie? Na jakiś czas zostawiłem to zdjęcie w spokoju, aż tu pewnego dnia, szukając czegoś innego trafiłem niechcący tutaj: LINK. Od razu przypomniałem sobie ten ostrzelany budynek i zacząłem analizę porównawczą. Nie ulegało wątpliwości, że na zagadkowym zdjęciu widać budynek o adresie Nowogrodzka  30 / Marszałkowska 94. Brakowało jedynie kropki nad "i", ale wiedziałem, że to tylko kwestia czasu. Szukając ostatecznego potwierdzenia w sieci, trafiłem na kolejne zdjęcie, z szerszą perspektywą, zrobione z ulicy Marszałkowskiej, które całkowicie rozwiało moje wątpliwości: LINK.

(P)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz