czwartek, 21 lutego 2013

Było takie miasto


Budynek na tym zdjęciu, pochodzącym z portalu Fotopolska.eu, od początku wydawał mi się bardzo znajomy, ale nie potrafiłem tak od razu, wskazać konkretnej jego lokalizacji. Ta góra gruzów na pierwszym planie strasznie dezorientowała. Szukałem bezskutecznie miejsca w środku ciasnego skrzyżowania, aż do chwili, kiedy mnie olśniło. To przecież jest jeden z najbardziej charakterystycznych budynków przedwojennej Warszawy! To przecież ulica Marszałkowska! Prawda, że nie wygląda na pierwszy rzut oka?! No właśnie. Na wprost widzimy ruiny kamienicy przy ul. Marszałkowskiej 59, róg Koszykowej, gdzie mieściła się słynna cukiernia Gajewskiego - LINK. Budynek to był zaiste urodziwy i charakterystyczny dla Śródmieścia Południowego do tego stopnia, że nie dziwi mnie wcale, iż trafił na okładkę tomu Korzeni miasta Jerzego Kasprzyckiego:


(P)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz